جوشکاری پلاستیک
تاریخچه جوشکاری زیرا احتیاجات انسان , اتصال و جوش در کلیه مورد ها را خواهان بوده است , لذا مثلاً از رومی‌های دیرباز , شخصی به اسم “ پلینی ” از لحیم به اسم آرژانتاریم وترناریم به کارگیری میکرد که دارنده پاره ای متساوی قلع و سرب بود و ترنایم دارنده دو نصیب سرب و یک بخش قلع بود که هنوز نیز با پرکنندگی مورد به کار گیری قرار می گیرند .

گروههای متفاوت جوشکاری
۱ ) لحیم کاری
۲ ) جوشکاری فشاری و پرسی
۳ ) جوشکاری ذوبی
۴ ) جوشکاری رنگ زرد

تکرار می شود در جوشکاری تخصصی و اصولاً تمام گونه های جوش , امکان جوش تناول کردن فلزات را بایستی دقیقاً دانست . درخصوص مواد واسطه و الکترود و پودر جوش , بایستی توجه کافی نمود . محیط ضروری قبلی و در زمان جوشکاری و بعد از جوشکاری را مثلاً در خصوص چدن , بایستی به‌وجود آورد .

جوشکاری در واقعیت ساخت کارگاه ذوب آهن و فلزات در مساحتی حداکثر ۲×۲ متر و نقطه اصلی جوشکاری یک سری سانتیمتر است , چون به عبارتی جایگاه حرارت کارگاه ذوب آهن در محل جوشکاری در یک نقطه ساخت می‌شود .

مسلم است که چنین کار عظیمی احتیاج به اختراع و تخصص و مواد و کارشناس و وسائل امروزی دارااست تا بتوان از این ذوب آهن یکسری سانتیمتری به کارگیری درست نمود احتمال دارد بیشتر گوئی نباشد که در هیچیک از رشته‌های فنی تا این مقدار احتیاج به سرمایه‌گذاری و رعایت جوانب فنی و غیر فنی اضطراری و حتمی نباشد .

برق گرفتگی و عارضه ها نتایج از تاثیرات جریان برق
مسلم است در صورتی‌که نقصی در سیم‌کشی وسائل برقی که برای جوشکاری با برق بکار میروند , وجود داشته باشد یا این که جوشکار نکات ایمنی واجب مرتبط با برق را ملاحظه ننماید , خطر برق‌گرفتگی برای وی وجود خواهد داشت و در شرایطی‌که جوشکار در طول درگیر جوشکاری باشد , خطرها حاصله از سقوط و در سود شوک – ضربه الکتریکی هم بر ضایعات نتیجه ها از برق‌گرفتگی افزوده خواهدشد .

تربیت کارشناس و متبحر و متخصص جوشکاری , یک کدام از رشته‌های پرهزینه در صنعت و یادگرفتن ابتدائی و خوب است . تعیین اشخاص و جوان ها در هر سن و مدارج تحصیلی و کارخانه‌ای , با داشتن اقتدار تحمل کار با حریق , اقتدار تحمل مخاطرات و یادگرفتن تخصصی بدین جوان ها فراوان ایراد است .

تنظیم ماشین‌آلات اختصاصی
تهیه و تنظیم ماشین‌آلات امروزی و مفصل جوشکاری احتیاج به بودجه‌های عظیم داراست تا بتوان از اشکال ماشین‌آلات امروزی بهره‌گیری نمود , مخصوصاً در یادگرفتن که می بایست کلیه جانبه باشد . بعضی وقت ها تمام وسایل کارخانجات شهر و مرکز ها آموزشی , کافی برای ارائه کل تخصص نمی‌باشن . و اشکال‌تراشی و نبودن میزان دارایی و خرید و کمک به ایجاد هم دغدغه دیگری است .

رعایت نکات ایمنی
رعایت نکات ایمنی و تخصصی ایمنی , خویش یک عدد دیگر از ایرادات عظیم جوشکاری است , بطوری‌که فرضاً انفجار یک کپسول نظیر یک بمب قادر است جان صدها نفر را به خطر اندازد , در حالیکه مثلاً در کارخانه تراش و ریخته گری , مخاطرات تا این حد بالا نیستند و کوچکترین بوی گاز ناشی از عدم اتصالات درست و اصولی , احتمالا جان جمع ای را به خطر اندازد .

انگیزه جوشکاری و برشکاری
براندن قطعات ماشینی به ضخامتهای بسیار , یکی‌از وظیفه‌های اساسی برشکاری است . بطور کلی , اتصال قطعات متعدد از یک دسته فلز یا این که گونه های فلزات و آلیآژها و بالا بردن استحکام و سرعت عملیات و کاهش هزینه‌ها از مهم ترین هدف ها جوشکاری است .

قطعات متعدد نقطه جوش گونه شلاتر
بازوهای جوشکاری نقطه جوش یا این که الکترودهای جوشکاری از پروفیل منحصربه‌فرد
محل یا این که قلاب اتصال نقطه جوش
دستگیره با محل به چنگ آوردن و دستور دادن کارشناس جوشکاری
سیلندر نقطه جوش یا این که بدنه حیاتی برای کورس دوبل یا این که تک با تغییر و تحول دهنده کورس
ترانسفورماتور جوشکاری که در خلاء ریخته شده و با آب سرد می شود .
سردکنندگی پر سرعت با آب در حداکثر دوره اتصال که در حالتی‌که برهه زمانی متعددی نیز وصل باشد سرد کنندگی انجام میگیرد .


قبلی از آغاز به کار جوشکاری می توان مثال ای را با میزان آمپر و سرعت جوشکاری معلوم و الکترود مطلوب جوشکاری نمود و آن را به صورت ظریف تست کرده و با جوشکاری قطعه با اهمیت مقایسه می نمائیم . در موقع مقایسه بایستی شکافت ریشه جوش , طول قوس الکتریکی و صاف و زنجیره ای بودن جوش را در حیث گرفت . در حالتی‌که جوشکاری در حالت درست انجام نشود گرده جوش دارنده مقاومت کافی نبوده و آسیب پذیر می شود .

گیره های متعدد اتصال به میز , اتصال پاک و درست برای عبور جریان یکی‌از مورد ها کلیدی در جوشکاری برق می‌باشد . در دنیای صنعتی فعلی قضیه وسائل مقدار گیری ظریف زیاد اساسی می‌باشد و چه بسا وسائل میزان گیری الکترونیکی درست شده گردیده اند . پیشین از هر چیز باید جوشکار دقت نماید که عدم دقتهای دیرین را به کنار گذاشته و هر طرح و ساخته او باید – مقاوم متناسب با اوضاع و احوال درخواستی و با دستکم مواد گران مصرفی باشد .