این گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 1080p + و نسبت ابعاد 21: 9 است. این صفحه نمایش با وضوح بسیار خوب مشخص شده و از HDR و حالت سازنده پشتیبانی می کند. همچنین از فناوری قاب سیاه برای از بین بردن تاری حرکت هنگام پخش محتوا استفاده می کند.

صفحه نمایش این گوشی دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و سرعت نمونه برداری 240 هرتز است و با بهبود سخت افزار و نرم افزار تاخیر تا 35 درصد کاهش یافته است.

بدنه گوشی دارای گواهینامه IP68 / IPX5 ، ضد گرد و غبار است و قسمت جلو و عقب آن توسط Gorilla Glass 6 محافظت می شود. قلب Xperia 5 II چیپست اسنپدراگون 865 کوالکام است که با 8 گیگابایت رم همراه است. این چیپ ست ها عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار قبلی سونی دارند. از آنجایی که پردازنده آن همزمان با بهینه سازی از هسته های بیشتری استفاده خواهد کرد ، مصرف برق را کاهش می دهد.

دوربین های لنز Zeiss

دوربین های این گوشی تقریباً هیچ تفاوتی با Xperia 1 II ندارند ، اگرچه ماژول ToF 3D در گوشی جدید حذف شده است. با این حال ، سونی همچنین عکسبرداری JPG + RAW ، ضبط فیلم آهسته 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه و HDR را نیز معرفی کرده است.

3 دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت Xperia 5 II. سنسور اصلی 1 / 1.7 اینچ است و به لرزشگیر نوری مجهز است ، سنسور فوق عریض از فوکوس خودکار دو پیکسل و سنسور سوم دارای زوم 3 برابر و لرزشگیر نوری است. لنز هر سه دوربین Zeiss است ، از فوکوس خودکار روی چشم استفاده می کند و می تواند در هر ثانیه 20 عکس بگیرد.

خوشبختانه سونی یک جک 3.5 میلی متری برای این گوشی در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند از کیفیت صدا با یا بدون هدفون لذت ببرند. بلندگوهای استریو Xperia 5 II از Dolby Atoms و 360 Reality Audio پشتیبانی می کنند.