شکی نمیباشد که وب امروزه به مقدار خوراکی و آشامیدنی در معاش ما حیاتی است . هیچ قسمتی از معاش انسان مدرن نمی باشد که به نوعی متعلق به وب نباشد یا این که با یاری وب خوب تر نشود .

مودم ( Modular - Demodular ) یا این که Modem سیگنال ها را برای رابطه دربین دو رایانه مدوله و یا این که دمدوله می نماید . درواقع مودم در جهت فرستنده داده های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کرده و ازطریق خطوط مخابراتی به گیرنده می فرستد و بعد از آن در سوی گیرنده مودم دیگری سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل کرده و به گیرنده تحویل میدهد .

لزوم تناسب دسته مودم با فضای دور و اطراف

هم اکنون که رویه کارکرد گونه های مودم را می‌دانیم , ذکر این نکته واجب است که در حالتی که مودم با فضای دور و اطراف متناسب نباشد دسترسی یوزرها به وب با نقص‌ بدون شوخی مواجه می شود . برای عبور از این خلل نیاز به شیوه های تقویت مودم دارید .

برای مودم جای مطلوب پیدا فرمایید

کلیه نقاط خانه برای مودم شما مطلوب نیستند . مثلا بایستی مودم را از وسایل فلزی و همچنین دستگاه های الکترونیکی بدور فرمائید . محل ایده آل برای مودم به دور از سیم های وسایل الکترونیکی است .


اپلیکیشن مودم تان را آپ دیت نگه دارید

در‌حالتی که اهل تعقیب کردن خبر ها دنیای فناوری باشید میدانید که حمله ها سایبری روز آپ تو دیت در اکنون ارتقاء می‌باشند . این حمله ها هر ساله میلیاردها دلار به یوزرها وب خسارت می‌زنند . اکثری از این هجوم ها در شکل آپدیت بودن اپلیکیشن مودم ها ممکن نخواهند بود .

 

آنتن قدرتمند تری تهیه و تنظیم نمایید

اکثر مودم های وای فای آنتن های کوچک و ضعیفی دارا‌هستند . مودم های حاذق خیس مدام میزان بزرگتری دارا هستند . درصورتی که مقدار آنتن مودم برای شما خیلی مهم نیست بایستی بدانید آنتن های بزرگ تر و کارکشته تر به طریق دیده گیری کیفیت وب شما‌را خوبتر می نمایند .

امروزه به کارگیری فارغ از اجازه از کانال های خانگی یک دزدی مرسوم است . به کار بستن از یک رمز قدرتمند و غیرقابل رخنه اولی گام در رویه ارتقاء کیفیت وب شما خواهد بود . در‌حالتی که مودم شما به وسیله یک رمز حفظ نشود , مجاور شما احتمالا چه بسا فارغ از این که خودش بداند به مودم شما متصل شود و از سرویس شما به کار گیری نماید .

دستگاه های تقویت کننده با اسم های متمایز در بازار وجود دارا‌هستند ولی تمامی آن‌ها یک کار را انجام می‌دهند : تقویت سیگنال . این تقویت کننده ها که نصب و فعال‌ساز‌ی آن ها دوچندان ساده است تاثیری متعددی روی کیفیت اتصال شما به وب خواهند داشت .

بعضا از اپلیکیشن ها و نرم افزار ها حجم متعددی از پهنای باند شما‌را اشغال می نمایند . در‌حالتی که از یک کانال نصفه همگانی به کارگیری میکنید , این هیولای اینترنتی احتمال دارد یک کدام از همیاران شما باشد که پنهای باند را تصاحب نموده است . گذشته از نصب هرگونه اپلیکیشن یا این که نرم افزار از مقدار پهنای باندی که به کارگیری می نماید , باخبر گردید .

تکنولوژی های نو کانال های بی سیم سرعت زیاد بالاتری دردست شما قرار ارائه میکنند . برای به کار گیری از این تکنولوژی ها نیاز دارید سخت افزار و اپلیکیشن گزینه به کارگیری خویش را هم‌زمان آپدیت نمایید .

این فرکانس در فواصل کوتاه سرعت انتقال داده دوچندان بالاتری دارااست و نسبت به فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی معمول همت بهتری داراست . در صورتیکه مودمی دارید که از این فرکانس پشتیبانی می نماید از آن به کار گیری نمائید .