آلمان به اتفاق آرا به عنوان بهشتی برای تحصیلات عالیه خوانده می شود. آلمان علاوه بر خانه بهترین دانشگاه های جهان ، یکی از کشورهایی است که دوره های متنوعی را برای انتخاب ارائه می دهد ، همراه با مدارک با ارزش جهانی که شما را برای یک شغل پردرآمد واجد شرایط می کند. علاوه بر این ، آلمان دارای یک تاریخ غنی و پر جنب و جوش و یک سبک زندگی پویا است که ترکیبی از مدرن و کلاسیک ، شهری و روستایی است ، که باعث می شود عاشق این مکان شوید ، به خصوص اگر از خارج از کشور بازدید می کنید!

بنابراین جای تعجب نیست که آلمان به طور مداوم در میان بهترین مقصدهای جهان برای میزبانی از دانشجویان بین المللی قرار دارد. طبق آمار اخیر ، بیش از 357 هزار دانشجوی بین المللی در آلمان تحصیل می کنند و این تعداد مانند هر سال با گذشت زمان افزایش می یابد زیرا هزاران دانشجو برای تحصیلات عالیه به دنبال پذیرش در دانشگاه های خوب آلمان هستند.

برای پاسخگویی به این خواسته های بزرگ ، دانشگاه های آلمان برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را در دو دسته آلمانی یا انگلیسی ارائه می دهند. برای دانشجویان بین المللی که انگلیسی زبان بومی نیستند ، اگر می خواهند برای برنامه زبان انگلیسی اقدام کنند ، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنند. در اواخر سال ، بسیاری از دانشگاه های آلمان بدون آیلتس پذیرفته شده اند ، به شرط آنکه بتوانید مهارت خود را در زبان انگلیسی از طریق حالت های دیگر اثبات کنید. در این وبلاگ ، تمام جزئیات تحصیل در آلمان با و بدون آیلتس را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بعداً در وبلاگ ، ما همچنین به چگونگی فراتر رفتن از گزینه های آیلتس با upGrad در کنار شما و پس انداز پول در حالی که تحصیلات عالی را از آلمان دریافت می کنید ، خواهیم پرداخت.

ویزای آیلتس و ویزای دانشجویی آلمان

شما می توانید بدون شرکت در آزمون آیلتس در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید. بله ، ممکن است بدانید که کجا را جستجو کنید. در واقع ، برخی از دانشگاه ها بدون شرکت در هرگونه آزمون مهارت زبان انگلیسی ، اجازه پذیرش می دهند. حتی اگر در مدرسه یا دانشگاه به عنوان یک رشته انگلیسی تحصیل کنید ، حتی در موارد نادر نیز ممکن است برخی از دانشگاه ها شما را بپذیرند.

اگر برنامه ای که هدف آن هستید به جز انگلیسی به زبان آلمانی یا هر زبان دیگری آموزش داده شود ، شما نیازی به نمره آیلتس ندارید ، اما ممکن است لازم باشد مدارکی از مهارت های خود را به زبان آلمانی یا هر زبانی که دوره در آن برگزار می شود نشان دهید. دانشگاه ها ممکن است از دانشگاه دوره کارشناسی شما به یک مدرک زبان آموزشی احتیاج داشته باشند. دریافت این موضوع کاملاً ساده است و شما فقط می توانید از دانشکده خود بخواهید که در دوره کارشناسی خود از انگلیسی به عنوان روش آموزش استفاده کنید.

در برخی موارد ، دانشگاه ها همچنین امکان تعامل صوتی / تصویری مستقیم را برای آزمایش مهارت های ارتباطی شما به زبان مورد نظر فراهم می کنند. در چنین سناریویی ، هیچ دلیل یا مدرک اضافی مورد نیاز نیست.

به جز این سناریوهای خاص ، شما به یک نمره آیلتس یا یک گواهینامه جایگزین نیاز خواهید داشت.

گزینه های آیلتس برای تحصیل در آلمان

شما بعنوان دانشجو از کشوری که انگلیسی زبان بومی نیست ، احتمالاً ملزم به اثبات مهارت یا مهارت خود در زبان انگلیسی خواهید بود. به طور کلی ، سه گزینه معتبر برای آیلتس وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

    تافل: مخفف آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی ، تافل یک آزمون استاندارد پذیرفته شده انگلیسی در سطح بین المللی است و توسط دانشگاه های سراسر جهان از جمله آلمان پذیرفته می شود. آزمون تافل شما را بر اساس چهار مهارت مرتبط با زبان تست می کند: نوشتن ، خواندن ، گوش دادن و صحبت کردن. این نمرات بین 0 تا 120 است و هر چیزی که بیش از 110+ باشد برای پذیرش کافی است.

    گواهینامه های زبان انگلیسی کمبریج: همچنین به عنوان مدارک زبان انگلیسی کمبریج شناخته می شود ، اینها تست هایی هستند که تسلط به زبان انگلیسی را بررسی می کنند. بر اساس چارچوب مشترک تحقیقاتی اروپا (CEFR) ، آزمون ها سطح مختلفی دارند. این آزمون همچنین مهارت های شما در خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت را ارزیابی می کند. این آزمون ها در بیش از 30،000 موسسه و حتی بیشتر موسسات به عنوان پیش شرط در سطح جهانی پذیرفته می شوند.

    گواهینامه TOEIC: مخفف آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی است ، گواهی TOEIC با سایر آزمون های مهارت زبان متفاوت است. این گواهینامه بر مهارت های انگلیسی زبان شما و توانایی شما در استفاده از زبان در یک محیط چند فرهنگی تمرکز دارد. این بدان معنی است که در این آزمون تأکید بیشتری بر مهارت های کلامی وجود دارد. آزمون صدور گواهینامه TOEIC شامل وظایفی است که واژگان ، انسجام ، لحن ، تلفظ و محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند.