اگر این همه کار ، آن همه ویرایش های دقیق ، از نظر خوانایی محتوای شما به هیچ وجه معنی نداشته باشد ، چه احساسی خواهید داشت؟

یافتن لحن مناسب برای مخاطبان یک مشکل رایج در بین متخصصان بازاریابی است. اما نگران نباشید! ما چند نکته برای تشخیص شخصیت مخاطب مورد نظر و صدای کامل شما قبل از اینکه انگشتان خود را روی کلیدها بگذارید ، داریم.

چرا صدا بسیار مهم است

صدایی که به محتوای خود وام می دهید همان چیزی است که به یک برند شخصیت می بخشد. به هیجان انگیزترین داستانی که خوانده اید فکر کنید ؛ به احتمال زیاد ، شما این کار را با لحن یا صدای خاصی در نظر داشتید و این بخشی از چیزی بود که شما را در فصل آخر مجبور کرد.

همین امر را می توان در مورد هرگونه مقاله بازاریابی یا مقاله ای که منتشر می کنید ، گفت. اگر فاقد شخصیت باشد ، می توان هر چیزی را خشک و کسل کننده کرد ، از جمله نام تجاری شما.

سن فقط یک عدد نیست

اولین کلید برای تشخیص لحن مطلوب برند ، دسته بندی مخاطبان است.

 چگونه می خواهید افرادی را که می خواهید با آنها صحبت کنید از افرادی که احساس می کنید از پیام های شما چندان دریافت نمی کنند ، متمایز کنید؟ چه پارامترهایی را تنظیم می کنید تا محتوای خود را متناسب با آنها تنظیم کنید؟ چند نکته قابل توجه:

    سن: Millennials ، Baby Boomers ، Generation X - هرکسی دغدغه ها و اولویت های خود را دارد و در قسمتهایی از محتوای شما به طور موثر صحبت می کند.

    منطقه جغرافیایی: شما نمی توانید لوازم قایقرانی را در محله ای که در وسط بیابان یا وسایل کوهنوردی قرار دارد به مردم ساکن در قسمتی از کشور که دارای علفزارهای مسطح هستند ، عرضه کنید. یا ، اگر بسیار خوش بین بودید ، ممکن بود. بسته به محتوای شما ، جایی که مخاطبان شما با خانه تماس می گیرند ممکن است برخی از آنچه شما به آنها می گویید را دیکته کند.

    وضعیت مالی و شیوه زندگی: هیچ کس دوست ندارد با پول صحبت کند ، اما این چیزی است که شما باید به طور مکرر به آن توجه کنید ، به خصوص اگر می خواهید محتوای شما نتایج خود را نشان دهد. همانطور که در مکان بالا ذکر شد ، ما باید به وضعیت مالی شخصی فکر کنیم. از این گذشته ، یک والدین مجرد بیشتر از بسیاری از میلیونرها به مقالات سازمانی بازگشت به مدرسه علاقه مند خواهند بود.

[به دنبال موفقیت بیشتر با استراتژی های بازاریابی خود هستید؟ اینجا کلیک کنید!]
اصل ماجرا.

شاید هدف شما بر لحن و صدای کلی شما تأثیرگذار باشد. چرا این مقاله را برای این گروه خاص می نویسید؟

امیدوارید با صرف وقت و تلاش برای دسترسی و ارسال مطالب خود در معرض دید عموم مردم ، چه چیزی به دست آورید؟

سه هدف اصلی را می توان انگیزه های معمولی برای نوشتن یا به طور کلی استدلال ها دانست:

    خبر دادن
    متقاعد کردن
    یا برای سرگرمی

در بازاریابی یک محصول یا ایده ، شما معمولاً روی دو مورد اول تمرکز می کنید ، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید آموزنده و جذاب یا متقاعد کننده با یک طنز شوخ باشید.

این تمایز به بحث قبلی ما در مورد شناسه های مخاطب خاص برمی گردد و در نهایت به عهده نویسنده است.

هنگامی که کمی نوع افرادی را که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و نحوه خرید آنها را درک کنید ، به راحتی می توانید پیام خود را متناسب با رویکرد خود تنظیم کنید.

این تاکتیک برعکس نیز کار می کند. اگر از قبل می دانید که می خواهید چه چیزی را بفروشید یا ارائه دهید ، می توانید مخاطبان مورد نظر خود را تنها از طریق آن حقایق انتخاب کنید.

ما امیدواریم که این امر به شما کمک کند تا با پیشبرد تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی خود ، صدایی مناسب برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

هنگامی که این پیام عالی را تهیه کردید ، مقاله ما را در مورد ترجمه آن محتوا برای مطابقت با استراتژی های بازاریابی دیجیتال بررسی کنید. در اینجا ، محتوا کار ما است و آیا راه صحیح انتقال آن را برای مشتریان خود پیدا می کنیم؟ این فقط بهترین و بزرگترین بخش کار است.