شش ساعت به من فرصت دهید تا یک درخت را خرد کنم و من چهار ساعت اول را برای تراش دادن تبر صرف خواهم کرد. "

آبراهام لینکلن می دانست که آماده سازی همه چیز است. خواه در حال قطع درختی باشید و هم در باره نحوه نوشتن یک برنامه بازاریابی ، می دانید قدم هایی که از قبل برمی دارید برای موفقیت در بازاریابی بسیار مهم است.

در این مقاله ، بحث در مورد برنامه بازاریابی ما بیشتر در جنبه بازاریابی دیجیتال متمرکز است ، اما استراتژی ها و مفاهیم را می توان در کل بخش بازاریابی شامل کرد.

چرا به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید؟

چگونه می توان برنامه بازاریابی خود را تنظیم کرد

5 مرحله تحقیق از پیش برنامه ریزی شده

چگونه استراتژی بازاریابی خود را برنامه ریزی می کنید

الگوهای طرح بازاریابی رایگان

چرا به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید؟

امروزه برای بازاریابان ، ایجاد یک طرح بازاریابی یکپارچه که شامل بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی از طریق ایمیل و بهینه سازی موتور جستجو باشد - همه اصول یک استراتژی بازاریابی داخلی - برای جذب و تبدیل خریداران در عصر دیجیتال ضروری است.

نحوه نوشتن یک برنامه بازاریابی: یک راهنمای جامع با الگوهایی از طراحی زیستی

شاید شما در یک شرکت بزرگ کار می کنید و وظیفه ایجاد یک برنامه بازاریابی برای سال آینده را بر عهده داشته اید ، یا شاید شما یک استارت آپ جدید را راه اندازی کرده اید و باید یک طرح را از ابتدا تهیه کنید. احتمالاً 20 سال از فارغ التحصیلی شما از مدرسه بازرگانی یا نوشتن آخرین برنامه بازاریابی خود می گذرد و می فهمید که اوضاع کمی تغییر کرده است.

به هر حال ، گامهایی که امروز برای ایجاد یک برنامه بازاریابی کاربردی و مستقیم برمی دارید ، زمینه را برای سال آینده فراهم می کند و به شما کمک می کند نتایج قابل اندازه گیری و قابل اندازه گیری بگیرید.

اما قبل از غواصی ، حتماً الگوهای برنامه بازاریابی ما را بارگیری کنید تا بتوانید سند خود را دنبال کنید.

من تو را گرفتم؟ شگفت انگیز! حال ، بیایید نگاهی سریع به چگونگی تنظیم یک برنامه بازاریابی بیندازیم.


چگونه می توان برنامه بازاریابی خود را تنظیم کرد

برنامه ی بازاریابی

اول ، در اینجا بخشهایی وجود دارد که باید در برنامه بازاریابی شما باشد. در این پست به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

    اطلاعات تجاری
        ستاد ، بیانیه ماموریت ، تیم بازاریابی و غیره
    مقدمه / اهداف
        امیدوارید که به چه چیزی برسید و چگونه
    تحلیل رقابتی
    تجزیه و تحلیل SWOT
        نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات خود را شناسایی کنید
    بازار هدف
        توضیح دهید که به چه کسانی بازاریابی خواهید کرد
    خرید یک دوره
        خریداران چگونه ، کی و از کجا خرید می کنند
    پیشنهاد فروش انحصاری
        آنچه شما را از رقبای شما متمایز می کند توضیح دهید
    نام تجاری
        درباره چگونگی مشاهده نام تجاری شما در حال حاضر و نحوه تمایل به مشاهده آن بحث کنید
    سایت اینترنتی
        درباره چگونگی برنامه ریزی برای بهبود وب سایت خود صحبت کنید
    کانال های بازاریابی
        توضیح دهید که چگونه از کانالهای زیر برای دستیابی به اهداف خود استفاده خواهید کرد:
            بازاریابی محتوا
            بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
            بازاریابی ایمیلی
    سئو
        نحوه تلفیق استراتژی SEO خود را توضیح دهید
    معیارها و KPI ها
        با جزئیات توضیح دهید که چگونه پیشرفت برنامه بازاریابی خود را پیگیری می کنید
    استراتژی و تاکتیک های بازاریابی
        استراتژی خود را در یک خلاصه کوتاه خلاصه کنید
        4-5 اقدام تاکتیکی را در بر بگیرید

ابتدا اهداف خود را لیست کنید
در حالی که توسعه اهداف ممکن است اولین گامی نباشد که شما در هنگام تنظیم برنامه بازاریابی خود بر می دارید ، اولین آنها در سند برنامه بازاریابی نهایی شما را در آینده قرار می دهد.

جستجوی خود را توضیح دهید
تحقیقات اساس برنامه بازاریابی شما خواهد بود و باید شامل موارد زیر باشد:

    تجزیه و تحلیل رقابتی - نگاهی به آنچه رقبا انجام می دهند و چگونه ممکن است بر برنامه بازاریابی شما تأثیر بگذارد.
    تجزیه و تحلیل SWOT - این تجزیه و تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای شرکت شما است و برای هر طرح تجاری یا بازاریابی استاندارد است.
    شخصیت های خریدار شما - این شامل مشخصات جمعیتی خریدارانی است که شما هدف قرار داده اید و همچنین هر شخصی که می خواهید از آن جلوگیری کنید.
    چرخه خرید برای خریداران درک اینکه چگونه ، کی ، کجا و چرا بازار هدف خود را خریداری می کنید کلیدی در تبدیل آگهی ها است.

استراتژی خود را توضیح دهید
هنگامی که کنترل واضحی بر منظره داشتید و خریداران را درک کردید ، وقت آن است که استراتژی را توضیح دهید. این مرحله شامل موارد زیر است:

    اهداف خود را مشخص کنید
    دانش USP (پیشنهاد فروش بی نظیر)
    اطمینان حاصل کنید که مارک قدرتمندی دارید
    مطمئن شوید که یک وب سایت بهینه شده دارید
    ایجاد محتوای Kick-Ass
    کانال های توزیع خود را تعریف کنید (ایمیل ، رسانه های اجتماعی و غیره)
    یک استراتژی سئو ایجاد کنید


ابتدا اهداف خود را لیست کنید
در حالی که توسعه اهداف ممکن است اولین گامی نباشد که شما در هنگام تنظیم برنامه بازاریابی خود برمی دارید ، گنجاندن آنها در سند برنامه نهایی بازاریابی شما زمینه را برای همه چیز فراهم می کند.

جستجوی خود را توضیح دهید
تحقیقات اساس برنامه بازاریابی شما خواهد بود و باید شامل موارد زیر باشد:

    تجزیه و تحلیل رقابتی - نگاهی به آنچه رقبا انجام می دهند و چگونه ممکن است بر برنامه بازاریابی شما تأثیر بگذارد.