در مواردی علت نماید شدن بدور موتور سیستم سرمایش آبی , داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی که‌این داغ شدن قادر است علت بوی سوختگی سیستم سرمایش آبی هم باشد .

به کار گیری از سیستم‌های سرمایشی در فصول گرم سال در بین اشخاص گوناگون متداول است . در بین گونه های سیستم‌های سرمایشی , کولرهای آبی قرار دارا هستند که حال در خانه‌های بخش اعظمی یافت میشوند . البته این سیستم سرمایش نظیر هر سیستم سرمایشی شاید مبتلا مشکل شود و آن داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی است .

عارضه ها داغ شدن موتور خنک کننده آبی

یکی مهمترین عوارض داغ شدن موتور خنک کننده آبی رنگ , وجود اجزای پیچیده درین سیستم است . شاید این سیستم را در حین شبانه روز و در تمام روزهای گرم سال پر‌نور میگذارید , در حالی که از شرایط قطعات جان دار در خنک کننده آبی بی خبر میباشید .

عارضه ها داغ شدن موتور خنک کننده آبی
اگر نوسانات و جریان برق محل ورود به سیستم بیشتراز جریان نامی باشد , موتور سیستم سرمایش آبی داغ شده و احتمال سوختن آن بالا می‌رود .

نوسانات محل ورود

هرگونه نوسانات ولتاژ محل ورود به سیستم الکتروموتور , چه بسا به مقدار ۱ درصد بیش تر از حد مجاز نیز که شده , به داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی می‌انجامد . از سمت دیگر نوسانات ۵ درصدی جریان برق باعث به ارتقا حرارت موتور این سیستم سرمایش می گردد . به صورت کلی می بایست بگوییم که ولتاژهای محل ورود به سیستم در حالتی‌که بیش تر از حد مجاز باشند , به همت الکتروموتور سیستم سرمایش آبی زخم وارد خواهد کرد .


تلاش اشتباه ایمپلرهای خنک کننده آبی

همت خطا ایمپلرهای سیستم سرمایش آبی و یا این که قفل شدن آنها ارتقا توشه در موتور این سیستم را باعث میشود . از این رو , هر مدل بازخورد مواد سنگین وزن و یا این که ذرات درشت با حرفه این سیستم سرمایش , کارایی پره‌های آن را مختل کرده و موتور سیستم سرمایش آبی را داغ مینماید .

یکی‌از عوارض داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی سعی اشتباه ایمپلرهای سیستم سرمایش آبی است
واتر پمپ خنک کننده آبی سوای زخم رساندن به موتور , باعث خنک شدن سیستم می‌گردد , لذا می‌بایست از صحت تلاش آن برای دوری از داغ شدن موتور خنک کننده آبی اطمینان نتایج نمود .

 

کارایی اشتباه واتر پمپ

همان‌طور که میدانید در سیستم سرمایش آبی از آب برای خنک کردن دور و اطراف به کار گیری می‌گردد که وظیفه پخش آب را واتر پمپ بر عهده دارااست . برای دوری از تماس آب توزیع شده به وسیله واتر پمپ با الکتروموتور , از بدنه یا این که هاوسینگ به کارگیری می کنند . پباده سازی هاوسینگ به گونه‌ای است که فارغ از جراحت رساندن به موتور خنک کننده , منجر خنک سازی سیستم می‌گردد . به همین علت هرگونه خلل در کارایی واتر پمپ , میتواند به یکی‌از عارضه ها داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی تبدیل شود .


کار کردن مداوم خنک کننده آبی

یک عدد دیگر از عوارض داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی , به کار گیری مداوم از این سیستم است . دقت داشته باشید که به کار گیری مداوم از سیستم سرمایش آبی مثل هر سیستم دیگری , فشار متعددی را متحمل میگردد . به همین بهانه حتمی است تا زمان‌هایی را به استراحت این سیستم تخصیص داده شود , مخصوصا که در صورتی واتر پمپ به صحت کار نکند و یا این که مشکلی در قطعات این سیستم وجود داشته باشد .


شیوه های پرهیز از داغ شدن موتور خنک کننده آبی


برداشتن پوشش جانبی خنک کننده

برای آن که از داغ شدن خنک کننده آبی بکاهید , میتوانید درپوش جانبی دستگاه , پیچ‌ها و اسکرو را بردارید تا اجزای داخلی موتور چشم شوند و درضمن رد و بدل هوا انجام شده و از داغ شدن بیش تر از مقدار دستگاه خودداری به کار آید .


ارزیابی فشار وارداتی به تسمه

کارایی موتور به امداد تسمه خواهد بود که‌این قطعه نباید فشار قابل قبولی را متحمل شود , به‌این شکل که تسمه نباید خیلی محکم و یا این که خیلی وا رفته باشد . به همین علت می بایست مقدار تنش وارد بر تسمه را تست کرده تا از وارد کردن زخم به موتور دستگاه دوری نمائید .

شیوه های دوری از داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی
عدم روغن کاری به موقع سیستم , بلبرینگ ها را با یکدیگر سرگرم کرده و باعث داغ شدن سیستم میشود .

آنالیز شفت‌ها و یاتاق‌ها

در سیستم سرمایش آبی یاتاق و شفت‌هایی موجود هست که بایستی کارایی آنان آیتم نظارت قرار گیرد . حتمی است تا به طور دوره‌ای , آنان را روغن زده تا از ساییده شدن آن ها روی نیز سوای لایه نگهدارنده , دوری فرمائید . در غیر این شکل قفل شدن شفت‌ها و بلبرینگ‌ها روی یکدیگر , ساییده شدن آنها را روی نیز در‌پی خواهد داشت که باعث ارتقا مرتبه حرارت موتور سیستم سرمایش آبی میشود .

محاسبه اتصالات الکتریکی سیستم

اتصالات بیش تر از میزان کوتاه شده و به کار گیری از فیوز نا مناسب کلیه از عوارض داغ شدن موتور سیستم سرمایش آبی می‌باشند که بایستی باز‌نگری گردند . لذا بایستی کلیدها , سیم‌پیچ‌ها , فیوزها , اتصالات و … و شیوه نصب هر مورد را به نیکی بازبینی کنید .

ارزیابی ولتاژ محل ورود سیستم

ورود ولتاژی بیشتراز ولتاژ نامی - یا این که به عبارتی ولتاژ مطلوب توصیف شده سیستم – به اتصالات سیستم زخم وارد کرده و سیم کشی و مدارهای داخلی را داغ کرده که‌این باعث به ارتقاء رتبه حرارت الکتروموتور خواهد شد .