یکی از راه و روش های امروزی کردن فضای خزینه به کار گیری از وان های سفارشی و جکوزی های کوچک است . هیدروتراپی و به حداکثر رساندن به کار گیری از مزایای درمانی , از خصوصیت های دارای اهمیت وان گرمابه و جکوزی است .

در‌این متن به بازبینی اشکال وان و جکوزی امروزی پرداخته شده‌است . همینطور کاربرد جکوزی در پباده سازی چیدمان خزینه و یا این که در فضای گشوده هم آورده شده‌است . 

 

وان و جکوزی در پباده سازی چینش 
وان خزینه و وان جکوزی دارنده شباهت هایی , مثل قابلیت و امکان شست و شو , ریلکسیشن و تولید در مقدار های دلخواه , و تفاوت هایی مثل قابلیت چرخش آب و افتتاح از مزایای هیدروتراپی به جهت جت های نازل آب در وان جکوزی است . 


وان خزینه 

انگیزه نخستین و با اهمیت یک وان خزینه , مهیا آوردن قابلیت شست و شو است , ولی مزایای مازاد اعم از تولید ادب و فضایی برای راحت کردن را هم به ملازم دارااست . امروزه مغایر قبل و تولید وان خزینه در بعدها معلوم , می توان اشکال وان ها را مطابق با فضای مو جود , در میزان و صورت دلخواه پیشنهاد بخشید و به کار موفقیت . در شکل نبود جا می توان دوش خزینه و دوش وان را تفکیک نکرد و صرفا یک دوش را بر بالای وان به کار موفقیت . 


سه وجهی در کناره 
اشکال وان قادر است در متاع های گوناگون و مطابق با سبک گرمابه مینیمال و امروزی هم باشد . از اشکال متداول وان خزینه , وان خزینه پلاستیکی است که از مواد پلیمری متعدد دربرگیرنده رزین های اکریلیک یا این که پلی استر تقویت شده با شیشه ایجاد شده است . 


تفاوت وان خزینه و وان جکوزی آب گرم 
تفاوت مهم وان گرمابه و اشکال جکوزی آب گرم , مثل حوضچه آب داغ , وان جکوزی و وان گردابی , در‌این است که وان گرمابه در جایگاه نخستین برای شستن است و انگیزه مهم آن دوش دریافت کردن است , در حالی که وان آب گرم جکوزی برای هدف های متانت و رفاه اجتماعی و لذت بردن در کنار بقیه مزایای درمانی و تندستی است . 

جکوزی آب گرم , معمولا در فضای گشوده به کار میرود و دمای ثابتی را مراقبت می نماید . علیه وان گرمابه , معمولا , در باطن ساختمان نصب می شود و با آب گرم شده بوسیله آبگرمکن لبریز می شود و بعداز هر توشه به کار گیری تخلیه می‌گردد . 


گونه های جکوزی 
وان آب گرم یک مضمون‌ کلی است که برای تعریف هرکدام از گونه های وان و هم جکوزی های دارنده جت آب به کار می‌رود . جکوزی در واقع یک مارک و اسم تجاری شرکتی است که آفریننده وان آب گرم درون گرمابه و وان جکوزی در فضای گشوده است . اسم مارک جکوزی , با گذشت زمان تبدیل به یک اسم همگانی شده‌است . جکوزی امروزه اکثر اوقات برای اشاره به اشکال وان آب گرم به کار میرود . 


تیوب آب گرم 

تیوب آب گرم , نوعی تیوب جکوزی است که غالبا از پوشش چوب تاسیس شده است و در برخی مورد ها هم با یک پارتیشن , فضای درون تیوب به قسمت های جدا از هم تقسیم می شود . تیوب آب گرم یا این که حوضچه آب داغ یک مخزن به طور کامل خود کار است . تمام لوله کشی ها و همینطور سیستم در اختیار گرفتن الکترونیکی و بقیه اجزای خالق , در درون کابینت آبگینه آب درست شده گردیده اند . 


تفاوت گونه های جکوزی 
هرچند تمام اشکال وان آب گرم نوعی وان و جکوزی به شمار میروند , البته دارنده تفاوت هایی با نیز می باشند . تیوب آب گرم فراوان مشابه به جکوزی است , البته انگیزه و کاربرد آن متعدد است . تفاوت این وان های آب گرم از جنبه ظاهری و معماری شروع میشود و تا اسباب جانبی و هزینه آن‌ها ادامه داراست . 


جکوزی پیش ساخته 

به صورت کلی وان آب گرم خویش ایستا یا این که در معنی کلی جکوزی پیش ساخته نیاز به هیچگونه لوله کشی فرنگی , حفاری یا این که عملیات الکتریکی ندارد و به صورت بدون واسطه به سوکت استاندارد برق خانگی متصل میشود . جکوزی پرتابل با امکان جابجا شدن را می توان در فصول گرم در فضای گشوده به کار موفقیت و در هوای سرد به درون منزل و یا این که محفظه خزینه جابجا نمود . 


جکوزی بادی 

وان جکوزی بادی غالبا از پوشش وینیل پی او سی ایجاد شده است . جکوزی بادی تخت‌گاز تبدیل به جایگزینی کاربردی و ارزان بها برای تیوب آب گرم و حوضچه آب داغ شده‌است . اکثری از اشخاص , جکوزی های بادی را مثل استخر بادی و مکانی برای تفریح خردسالان تصور می نمایند .