هواگیری شوفاژ

شوفاژ یک مدل از سیستم گرمایشی است که امروزه در بیشتر ساختمان های مسکونی به چشم میخورد . شوفاژ احتمال دارد به عوارض متعددی نقص‌ ساز شود .

یکی ایرادات مرسوم در شوفاژ گرم نشدن آن به جهت هوا تصاحب کردن شوفاژ است که بایستی به هواگیری شوفاژ پرداخت . در واقع هرگاه سیستم تأسیسات گرمایشی ساختمان به‌‌خوبی کار نماید اما رادیاتورها گرم نباشند , مستلزم هواگیری شوفاژ است .

 

 

هواگیری شوفاژ را به تعویق نیندازید

 

هوا گیری شوفاژ را به تعویق نیندازید چرا‌که یکی‌از مرسوم ترین خطاها پکیج دیواری در فصل‌زمستان به خصوص استارت فصل سوزوسرما , گرم نشدن رادیاتور شوفاژ است .

که‌این ایراد سبب ساز نگرانی بیشتر اشخاص می شود و فکر‌میکنند که شوفاژ و یا این که پکیج دیواری به تعمیرات کلی نیاز داراست , کمااینکه این اختلال شاید ناشی از وجود هوا در رادیاتور باشد که با هواگیری شوفاژ به راحتی با هزینه کمتر اختلال رفع می شود . ما به شما این سفارش را میکنیم که هواگیری شوفاژ را به طور زمان ای بدون شوخی بگیرید .

 

 

عارضه ها وجود هوا در شوفاژ :

 

اختلال گرم نشدن رادیاتور از هوایی که در رادیاتور هاست نشات می‌گیرد . می خواهیم بدانیم که هوا به دست آوردن شوفاژ چه دلایلی دارااست . چه عواملی سبب می شود که هوا به رادیاتور ها رخنه کن و اختلال به‌وجود بیاورد . هوا به دست آوردن شوفاژ عوارض متعددی دارااست .

 

اعم از این دست اندرکاران , نصب خطا شوفاژ , وجود ترک در لوله ها یا این که شیر شوفاژ , به کار گیری بیش تر از حد شوفاژ و آخر قدمت مصرفی آن و یا این که مشکل در اتصالات شوفاژ , خوردگی و پوسیدگی لوله ها , ورود هوا به شوفاژ و . . می‌باشد .

 

 


روش هواگیری رادیاتور شوفاژ

 

پیشین از مبادرت به هواگیری شوفاژ ساخنمان در آغاز بایستی سیستم شوفاژ ساختمان را از پکیج خاموش فرمائید .


فرشی یا این که موکتی تحت شوفاژ موجود است می بایست برداشته شود و برای آنکه آبی‌رنگ که از شیر شوفاژ بیرون می شود زمین را تر نکند .
قابلمه ای صحیح در ذیل شیر شوفاژ بگذارید .


آنگاه با آچار منحصر , شیر هواگیری که در نصیب بالای شوفاژ جای دارد را گشوده نمایید . خارج میاید , بیرون میکنید . در واقع شما با این کار هوا را به ملازم آبی که از شیر شوفاژ خارج میاید , بیرون می‌کنید .


در انتظار بمانید تا تمام هوا بیرون شود . و همینطور شما نباید با مشاهدهٔ او‌لین سطح خروج آب از رادیاتور به‌این اندیشه بیفتید که هوای درون آن کاملاً تخلیه شده‌است بلکه بایستی یک سری تراز آب از رادیاتور بیرون فرمائید .


ضمنا مراقب باشید که پیچ هواگیری شوفاژ را بسیار گشوده نکنید زیرا منجر می شود اندازه آب متعددی خارج آید .


بعداز این‌که به هواگیری شوفاژ پرداختید و هوا را کاملا از شوفاژ بیرون کردید , شیر خروج هوا را ببندید و از پکیج , شوفاژ را روشن فرمایید .


آن گاه احتمالاً متوجه می‌شوید که فشار شوفاژ تحت آمده پس برای تهیه فشار می بایست پکیج را خاموش نمائید و برای ارتقاء فشار می بایست از شیر فشار پکیج که تحت آن درنظرگرفته شده شده‌است به کار گیری فرمایید . با این کار فشار پکیج ارتقا مییابد و مراقب باشید که فشار پکیج عمده از 2 نشود .


بعد پکیج را پر‌نور فرمایید و بعداز چندین دقیقه متوجه میشوید که شوفاژ به خیر کار می نماید .


در‌صورتی‌که شم کردید که گشوده نیز شوفاژ گرم نمی‌شود یعنی این که هواگیری شوفاژ به نیکی انجام ندادید و یا این که یک اختلال جدی صورت داده است . پس برای رفع اختلال با یک سرویسکار سیار زبده و فنی هماهنگ نمائید .

 


علت گرم نشدن شوفاژ بعداز هواگیری :

 

امکان دارد پس از هواگیری شوفاژ آن نیز تعدادی توشه , گشوده نیز متوجه گرم نشدن رادیاتور گردید . خب این داستان دیگر به هواگرفتن شوفاژ مربوط نمی‌شود . در واقع می بایست علت های دیگر را بازبینی فرمایید .

 

گرم نشدن شوفاژ احتمال دارد ناشی از عامل ها دیگر باشد . به یاد همین است که مدام تاکیید می شود که خدمت پکیج و خدمت رادیاتور , هواگیری شوفاژ ها را به طور زمان ای و منظم انجام دهید تا اشتباهات پکیج یقه گیر شما نشود .

 


دست اندرکاران گرم نشدن شوفاژ :

 

  • کاهش فشار گاز
  • رسوب تصاحب کردن مبدل
  • وخیم شدن سنسور گرمایش
  • انواع در محل ورود گاز
  • گونه های در پباده سازی نخستین سایز لوله گاز محل ورود