معرفی کابل شبکه 
متناسب با لایه های فیزیکی , توپولوژی و میزان شبکه , می توان تشخیص بخشید که چه دسته کابل شبکه یا این که اتصالاتی موردنیاز است .

شبکه های متفاوت , از کابل های ارتباطی زیادی به کارگیری می نمایند . چه‌طور می توان جور کابل و اتصالات کابل شبکه را تعیین و استعمال کرد؟ این مطلب بعضا از کابل های شبکه عادی آیتم به کارگیری در شبکه های کامپیوتری و خصوصیت های آنها‌را معرفی و باز نگری می نماید . 

کابل شبکه چه می‌باشد 
کابل شبکه یک اتصال مشقت بار افزاری شبکه است که برای اتصال رایانه همراه ها و دستگاه ها به بقیه دستگاه ها و امکانات شبکه به کار گیری می شود . به صورت نمونه , اتصال دو یا این که چندین رایانه همراه برای اشتراک چاپگرها و اسکنرها , اتصال تعدادی severs به ​​سوئیچ دسترسی از کابل شبکه به کارگیری می شود . تیم های کابل اترنت مشتمل بر کابل جفت پیچ خورده , کابل کواکسیال , کابل فیبر نوری , خطوط برق و غیره است . کابل شبکه جفت پیچ خورده , کابل کواکسیال و کابل فیبر نوری , پر استفاده ترین کابل ها در شبکه کامپیوتری میباشند . 


کایل شبکه فیبر نوری 
کابل شبکه دو زوج پیچ خورده دو گونه وجود دارا هستند یک مدل دارنده روکش آلومینیومی و فارغ از روکش آلومینیومی کاه پوشش آلومینیوم در قبال امواج خارج و تداخل از داخل سیم نگهداری می نماید . 

کابل جفت پیچ خورده و استاندارد های آن 

سیم جفت پیچ خورده سوکت دار از اشکال سیم هایی است که در آن دو هادی ( به طور معمول از فرآورده مس ) بر روی یک مدار و بر روی یکدیگر پیچیده میشوند که موجب بهبود جریان الکترومغناطیسی می شود . از انجا که دو سیم دارنده سیگنال برابر و مخالف میباشند , می‌توانند تداخل را در یکدیگر تولید نمایند و این اثر در حین کابل تقویت می شود که برای سیگنال فراوان بد است تولید نویز می نماید . 

تاب دادن و چرخاندن سیم منجر کاهش اعوجاج و تداخل شار مغناطیسی می شود . کابل کشی سیم های جفت پیچ خورده و سوکت دار اکثر اوقات برای مسیر های کوتاه و میانگین به کارگیری می گردند . این دسته کابل ها بجهت هزینه کمتر نسبت به کابل فیبر نوری و کابل کواکسیال , به کارگیری فراوانی دارا‌هستند . 

کابل های جفت پیچ خورده اکثر وقت ها برای پرهیز از تداخل الکترومغناطیسی حفظ میشوند . جفت پیچ خورده با حافظ تحت عنوان نگهدارنده جفت پیچ خورده ( STP ) شناخته می شود . در مقایسه با STP , جفت پیچ خورده سوای حافظ به وسیله هر نگهدارنده اشراف شده‌است . 

کابل شبکه STP به صورت غیروابسته حفظ کننده کلی و همینطور عایق مستقل دارا هستند . سیم های جفت پیچ خورده داخل حافظ فویل آلومینیومی که به دور آن ها پیچیده شده‌است قرار دارا‌هستند . این دسته کابل از تداخل امواج , ورود و خروج امواج الکترو مغناطیسی فرنگی EMI حفظ می نماید , همینطور از تداخل جفت سیم ها در کنار یکدیگر هم جلو گیری می نماید . جفت های پیچ خورده در سراسر کابل کاملا با سپر کلی فویل بافته شده ) حفظ می شود . به صورت کلی این دسته حافظ منجر دوری از آمدن یا این که خروج امواج از کابل هم می شود .