طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در زمان حال به عنوان یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین سبکها در طراحی داخلی میباشد.این نوع سبک از طراحی داخلی بیشتر در فضاهای کوچک مورد استفاده میگیرد که همین مسئله یکی از علت های پرطرفدار بودنش است.

برای درک بهتر طراحی مدرن در ابتدا بهتر است که به معتی لغوی کلمه مدرن رجوع کنیم تا بتوانیم درک بهتری از طراحی به سبک مدرن داشته باشیم. کلمه لاتین میباشد که در واژگان فارسی به معنی جدید یا به نوعی چیزی که همه گیر شده باشد میگویند.(modern)مدرن

 

ویژگی‌های اتاق نشیمن با سبک مدرن
به سه قسمت اصلی اتاق نشیمن یعنی سقف، دیوار و کف و همین طور دکوراتیوها و ویژگی انها برای رسیدن به طراحی به سبک مدرن میپردازیم.

 

سقف
در اکثر موارد سعی میشود که طراحی اتاق نشیمن عریض و طویل نشان داده شود که همین مسئله باعث شده سقف ها ارتفاع نسبتا نرمالی داشته باشند که حتی در مواردی کوتاه ‌تر از واقعیت خود نشان می‌دهند.

در طراحی سقف های مدرن اغلب از طراحی های ساده و منظم استفاده می شود و برای دکوراسیون آن سعی میشود از لوستر ها کمتر استفاده شود و هیچگونه منبع نور مستقیمی وجود ندارد و بجای آن از نور پردازی غیر مستقیم و مخفی یا دستگاه های مدرن و هوشمند که شکل و شمایل متفاوت و عجیبی دارند استفاده شود.

 

نور-پردازی-مدرن-سقفدیوار
اگر قرا است با نگاه به یک دیوار حس مدرن بودن آن به مخاطب نشان داده شود باید سه اصل مهم که شامل طراحی دیوار، رنگ دیوار و دکورهایی که برروی دیوار نصب در نظر گرفته شود.

دیوار ها در طراحی مدرن نقش بسزایی را دارند چرا که اغلب فضای داخلی را دیوار ها تشکیل میدهند.

رنگ دیوار به عنوان تاثیر گذار ترین بخش در طراحی مدرن دیوار نقش دارد که با گذشت زمان استفاده از دیوار پوش ها و کاغذ دیواری هم برای طراحی دیوار ها اضافه شد.

دیوار پوش‌ها که در طرح و رنگ‌های متنوع مانند طرح چوب یا شیشه،طرح فلز،یا دیوار پیش ساخته موجود هستند با توجه به تنوع بالایی که دارند مورد توجه خیلی از طرحان قرار میگیرند.


.استفاده از کاغذ دیواری یک راه حل ساده و مقرون و بصرفه برای تغییر در دکوراسیون داخلی میباشد،اما استفاده از کاغذ دیواری در طراحی های حرفه ای کمتر به چشم میخورد زیرا که شما با صرف هزینه ای کمتر میتوانید دیوار را رنگ کنید یا با انتخاب دیوار پوش ها نمایی بهتر وجذاب تر نسبت به کاغذ دیواری ایجاد کنید یا از طرفی دیگر در طراحی مدرن استفاده از رنگ های خنثی و یک دست در دستور کار قرار دارد که شما با استفاده از کاغذ دیواری تا حدی از این مسیر خارج میشوید.

 

رنگ دیوار 
در انتخاب رنگ دیوار های میتوانید از رنگ های تیره و مات استفاده کنید چرا که در طراحی سقف همانطور که بالاتر اشاره کردیم نورپردازی به گونه ای صورت گرفته است که به صورت یکنواخت نور در فضا پخش شده است.همینطور سعی کنید رنگ دیوار را متضاد با دکوراسیون خانه انتخاب نکنید که توازن محیط را برهم نزند.

نصب و بکار گیری پنجره های بزرگ در ساختمان یکی دیگر از نماد های طراحی مدرن است هرچه پنجره بزرگتر باشد بیشتر به سمت معماری مدرن خیز برداشته اید حتی  توانید در بعضی از موارد از نما تمام شیشه استفاده کنید که نمای تماما مدرن را به خانتان میدهد.

 

کف اتاق
بعد از دیور ها نوبت به کف اتاق نشیمن میرسد حتما توجه داشته باشید که اگر تمام موارد در دکوراسیون داخلی مدرن را در نظر گرفته باشید اما نتوانید تعادل را بین دیوار ها و کف پوش برقرار کنید تمام زحماتان برای مدرن نشان دادان فضای داخلیتان به هدر رفته است.

اگر قصد این را ندارید که کف اتاق نشمین را با فرش بپوشانید حتما بهترین گزینه برای دکوراتیو مدرن کف اتاق، استفاده از کف پوش میباشد که با قرار گرفتن در بازه ی گسترده ی تنوع طرح های کف پوش و قیمت های متفاوت میتوانید انتخابی مناسب داشته باشید.


نوبت به وسایل دکوراتیو میرسد که این روزها توجه زیادی به آن ها میشود برای نمونه میتوانیم به :

استفاده از فرش‌های خاص با ویژگی هایی مثل موهای بلند، پرزهای نرم و لطیف و تک رنگ اشاره کرد.

 

فرش-تزئینی-مدرن

شومینه ها، که در گذشته به عنوان ابزار گرمایشی خانه ها استفاده میشدند امروزه بیشتر به عنوان دکوراسیون یک خانه استفاده میشوند که به دلیل تزئینی بودنشان مدل های دیجیتالی آنها هم مورد استفاده قرار میگیرد.

تلویزیون‌های بزرگ و مسطح که بر روی دیوار نصب می‌شوند نیز از ویژگی های دیگر طراحی به سبک مدرن است.

ادامه مطلب در سایت چیدانه