گوگل از حدود 200 فاکتور مختلف برای رتبه بندی یک سایت استفاده می کند. ظاهراً مهم نیست که این تعداد دقیق است. میزان گسترده آن هنوز ترسناک است.

به خصوص برای کسی که فقط شروع به رتبه بندی سایت خود می کند.

اما اینجا صید است.

همه این عوامل به یک اندازه مهم نیستند. برخی از آنها واقعاً باید هستند ، اما ممکن است برخی دیگر تفاوت زیادی در بازار شما ایجاد نکنند.

بسیاری از آنها حتی تأثیر مستقیم روی آنها ندارند. اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید و می خواهید بفهمید که ابتدا باید روی چه جنبه هایی از SEO تمرکز کنید ، این یک درمان مناسب برای شما است.

لیستی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل که یک مبتدی باید بداند.

عوامل موجود در صفحه:

نحوه بهینه سازی صفحه شما بیشترین تأثیر را در رتبه بندی آن دارد. در اینجا فاکتورهای بهینه سازی صفحه وجود دارد که می تواند بر قابلیت جستجو در آن تأثیر بگذارد

1. کلمه کلیدی در برچسب عنوان. عنوان متا تگ یکی از قوی ترین سیگنال های مربوط برای یک موتور جستجو است. این برچسب به منظور توصیف دقیق محتوای صفحات است. موتورهای جستجو از آن برای نمایش عنوان اصلی نتیجه جستجو استفاده می کنند.

درج کلمه کلیدی در آن به موتور جستجو نشان می دهد که صفحه را برای چه رتبه بندی کند.

در حالت ایده آل ، کلمه کلیدی باید در ابتدای برچسب عنوان قرار گیرد. صفحاتی که به این روش بهینه شده اند رتبه بهتری نسبت به صفحه کلیدهای کلیدی نزدیک به انتهای برچسب عنوان دارند.

2. کلمه کلیدی در برچسب توضیحات متا. اهمیت برچسب توصیف متا امروزه اغلب در محافل SEO مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. با این وجود هنوز یک سیگنال مربوطه است.

همچنین برای بدست آوردن کلیک کاربر از صفحات نتایج جستجو بسیار مهم است. گنجاندن کلمه کلیدی در آن باعث ارتباط بیشتر آن با موتور جستجو و جستجوگر می شود

3. کلمه کلیدی در برچسب H1. برچسب H1 یکی دیگر از فاکتورهای مرتبط است که به عنوان توصیف محتوای صفحات عمل می کند. علی رغم یک بحث مداوم درباره اهمیت آن ، هنوز یک روش خوب است که کلمه کلیدی خود را در یک برچسب H1 منحصر به فرد در یک صفحه قرار دهید.

4. استفاده از کلمات کلیدی در کپی صفحات. تا همین اواخر ، پر کردن صفحه خود با کلمات کلیدی راهی مطمئن برای افزایش رتبه بندی آن برای یک کلمه کلیدی خاص بود. دیگه اینطور نیست

با استفاده از کلمه کلیدی در کپی ، هنوز سیگنال مربوط به محتوای مورد نظر ارسال می شود. نحوه قرار دادن آن اما به شدت تغییر کرده است.

5. طول مطالب. این روزها جستجوگران می خواهند آموزش ببینند و با اطلاعات اولیه راضی نمی شوند. بنابراین ، گوگل به دنبال محتوای معتبر و آموزنده برای کسب رتبه اول است.

 و این عقل سلیم است که هرچه محتوای شما طولانی تر باشد ، این احتمال بیشتر می شود که بتوانید جنبه های بیشتری از موضوع خود را پوشش دهید. پس از نوشتن کپی طولانی اما بسیار مفید خجالتی نباشید.

6. محتوای تکراری. همه عوامل نمی توانند به طور مثبت در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند. داشتن محتوای مشابه در صفحات مختلف سایت شما در واقع می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند. از تکثیر مطالب خودداری کنید و نسخه اصلی را برای هر صفحه بنویسید.

7. برچسب متعارف. با این حال ، گاهی اوقات ، داشتن دو URL با محتوای مشابه اجتناب ناپذیر است. یکی از راه های جلوگیری از تبدیل شدن این به یک مسئله محتوای تکراری ، استفاده از یک برچسب متعارف در سایت شما است.

این برچسب یک کار ساده را انجام می دهد. این به گوگل می گوید که یک URL معادل آدرس دیگر است ، به وضوح بیان می کند که علی رغم دو صفحه دارای محتوای یکسان ، آنها در واقع یک صفحه هستند.

8. بهینه سازی تصویر. این فقط متن نیست که می تواند در یک صفحه بهینه شود بلکه سایر رسانه ها نیز می توانند بهینه شوند. به عنوان مثال ، تصاویر می توانند سیگنال های مربوط به موتور جستجو را از طریق متن alt ، عنوان و توضیحات خود ارسال کنند.

9. به روز رسانی مطالب. الگوریتم Google محتوای تازه به روز شده را ترجیح می دهد. به این معنی نیست که شما باید صفحات خود را مدام ویرایش کنید.

من معتقدم که برای صفحات تجاری ، مانند توضیحات محصول ، Google این واقعیت را تشخیص می دهد که آنها به اندازه پست های وبلاگ که وقایع اخیر را پوشش می دهند ، از نظر زمان حساس نیستند. با این حال عاقلانه است که برخی از استراتژی ها را برای به روزرسانی انواع خاصی از محتوا هر 12 ماه یا حدود آن ارائه دهید.

10. پیوندهای خروجی. پیوند به صفحات معتبر سیگنال های اعتماد را به موتور جستجو می فرستد. به این روش فکر کنید ، تنها دلیلی که شما می خواهید کاربر را به سایت دیگری بفرستید این است که اگر می خواهید بیشتر از این موضوع اطلاعاتی کسب کنند.

این می تواند یک عامل اعتماد عظیم برای گوگل باشد. با این وجود پیوندهای بسیار زیاد می توانند به میزان قابل توجهی صفحه PageRank را کاهش دهند و به قابلیت جستجو در سایت آسیب برسانند. پیوندهای خروجی می توانند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارند اما از آنها در حد متوسط ​​استفاده کنید.