درب اتوماتیک و خصوصیت های آن
با ترقی تکنولوژی روز آپ دیت به تولید ابزار و امکانات ما یحتاج انسان برای آسودگی اکثر بیشتر می شود . درب های خودکار اعم از تجهیزاتی میباشند که در سالیان اخیر موجب راحتی رفت وآمد در مکان های همگانی گردیده اند . این ایام در عمده اداره ها , بانک ها و چه بسا محل ورود لابی ساختمان های مسکونی درب های اتوماتیک نصب گردیده اند .

به همین منظور با اهمیت است که گونه های متقاوت این تجهیز را بشناسیم و شایسته ترین جور را برای دسته کاربری خویش گزینش کنیم . گزینش درب اتومات مطلوب به کارداران متعددی وابسته است . به صورت نمونه تعداد حدودی گشوده و مسدود شدن درب با دقت به حجم رفت و آمد در محل متبوع بایستی مسئله دقت باشد


اشکال درب های اتومات
درب های اتومات کشویی

مکانیزم این درب ها به‌این شکل است که به طریق کشویی گشوده می گردند . در زمینه‌ی درب های دو طرفه بدین شکل است که درب ها از دو سمت چپ و راست گشوده می‌شوند و درب های یک طرفه فقط به یک سمت گشوده می شود . در صورتی نیاز به حمل وسایل سنگین وزن از در باشد به کار گیری از درب های کشویی شایسته ترین تعیین خواهد بود .


درب های اتوماتیک نوسانی

در صورتیکه فضای مقداری برای نصب درب اتومات داشته باشید خوب تر است از اشکال نوسانی به کار گیری نمایید . نیکی درب های خودکار نوسانی این است که علاوه بر اشغال فضای نادر , بیش ترین گوشه و کنار را برای رفت و آمد ساخت می نمایند .


درب های اتومات چرخشی

همانطور که از اسم شان پیداست این درب ها با چرخیدن فضای حتمی برای رفت وآمد را آماده می نمایند که خصوصیت اختصاصی آن‌ها صرفه جویی در مصرف انرژی است . تعداد اشخاص متعددی در هر تراز چرخیدن این درب ها به شکل به طور همزمان جا به جا میگردند .


اشکال درب های اتومات چرخشی

درب های اتومات چرخشی دارنده گونه های متمایز از قبیل درب اتومات چرخشی دو پر و بال , درب اتومات چرخشی سه بال و پر و درب اتومات چرخشی چهار بال و پر هستند که هر کدام مشخصات و مزایای یگانه خویش را دارا‌هستند .


درب های اتوماتیک تاشو

گهگاه دور و بر برای به کار گیری از گونه های درب های اتومات مذکور نادر است . در‌این حالت نیز یک دسته درب خود کار پباده سازی شده که بتوان در محیط های کوچک از آن بهره مند شد . این درب ها هنگام گشوده شدن به یک طرف و یا این که دو طرف تا میشوند .


مزایای به کار گیری از درب های خود کار

همان گونه که ذکر شد درب های خودکار به جهت داشتن حسگر ها به سادگی گشوده و بسته میشوند و نیازی نمی باشد که برای گشوده و بسته کردن درب ها عمل مازاد انجام اعطا کرد . پس کارمان حسابی راحت خواهد شد .

گشوده و بسته کردن درب همهمه های یگانه خودش را داراست . گاه کم آبی بعضا دستگیره ها منجر می شود گشودن درب به مشقت و با راز و صدای متعددی ملازم باشد . به کار گیری از درب های خود کار این نقص‌ را برطرف نموده است و از ساخت صدا های مزاحم دوری می نماید .

طول نصب دستگیره ها گاه به مقداری است که کودک ها حاذق به گشوده و بسته کردن درب نخواهند بود و یا این که اشخاص کم توان گاه قابلیت و امکان گشوده و بسته کردن درب را ندارند . این خودش یک محدودیت وسیع برای به کارگیری از درب به اکانت میاید . درب های خودکار منجر می گردند رفت وآمد برای همگی اشخاص , اعم از خردسال ها , سالمندان , اشخاص علیل و کم توان مهیا شود .