کولرهای آبی تکنولوژی پیچیده‌ای نداشته و به به عبارتی تناسب تعمیر و محافظت آن ها هم زیاد بی آلایش است . شما بسته به دسته نیاز خویش و مساحت فضایی که در دست دارید , به گزینش گونه سیستم سرمایش و توانایی آن برخواهید آمد .


روش تلاش خنک کننده آبی

همانگونه که گفتیم کولرهای آبی کارایی ساده‌ای دارا‌هستند . در‌این کولرها , از چیزی تحت عنوان پوشال , مستعمل شده‌است که در تماس با آب , خنکی مطبوعی ساخت می‌نماید .

 

کولرهای آبی متحرک

کولرهای آبی متحرک را می‌توان به راحتی جا به جا کرد و به همین منظور به طور معمول وزن کم و سایز کوچکتری دارا هستند . این کولرها مخازن کوچکتری هم داشته و به راحتی میتوانید مخزن آنها را با آب مالامال فرمایید . بعضا از این کولرهای آبی متحرک سایز رومیزی داشته و به سهولت با دست جا به جا میشوند .

 

کولرهای آبی اثبات

کولرهای آبی اثبات , به عبارتی کولرهایی می باشند که روی بام خانه‌ها میبینیم . برای اخذ هوای خنک از این کولرهای اثبات , نیاز به شبکه کشی در واحدهای ساختمانی داریم . این شبکه کشی هم مقررات مختص خویش را دارااست که در غایت بیشترین بهره‌وری را از هوای خنک ایجاد شده , داشته باشیم .

 

کولرهای پوشالی

کولرهای پوشالی به عبارتی کولرهای سنتی و عادی می باشند , که همه از کودکی به خاطره داریم . می بایست اظهار‌کرد که پوشال‌ها در طول خیر چندان طولانی کیفیت نخستین خویش را از دست می دهند . به‌این عامل به طور معمول هر سال پیش از آغاز فصل گرما , نسبت به ردوبدل پوشال کولرها مبادرت میکنیم .

 

کولرهای سلولزی

البته کولرهای سلولزی نسل تازه‌ای از کولرها می‌باشند . درین کولرها از پوشال‌های سنتی و دیرین خبری نمی‌باشد . در کولرهای سلولزی , به جای پوشال‌های عادی از پدهای سلولزی به کار گیری می‌گردد . پدهای سلولزی به چند علت نسبت به پوشال‌های عادی , برتری دارا‌هستند :

– پدهای سلولزی ارتفاع قدمت بالاتری داشته و دیرتر از پوشال‌ها کیفیت و بافت دارای انسجام نخستین خویش را از دست میدهند .
– پدها خنکی بیشتری ایجاد کرده و در غایت بهره‌وری سرمایش بالاتری به‌وجود می آورند .
– همینطور پدهای سلولزی , به جهت بافت پیوسته و یکنواخت خویش , مقابل عبور گرد و غبار و آلودگی‌های هوای محفظه خارج ; مقاومت داشته و کمترین ورود ذرات به درون اطراف را دارا‌هستند .


کولرهای آبی کانالی

این کولرهای آبی همان‌هایی می باشند که میتوانیم روی پشت بام قرارشان داده و با شبکه کشی درست , مکندگی و هوادهی خنک را به درون محفظه منزل ساماندهی کنیم . اما این کولرها هم در گونه خویش به دو جور تقسیم می گردند :

 

کولرهای آبی با دهانه هوای خروجی در سقف

این گونه کولرها صرفا از یک جهت قابلیت خروج هوای خنک را دارا هستند . بدین مفهوم که شبکه خروجی از سقف سیستم سرمایش بوده و آن گاه در مسیر خویش , میتواند انشعاباتی داشته باشد .

 

کولرهای آبی با دهانه هوای خروجی چهار جهت

البته کولرهای آبی با دهانه هوای خروجی چهار جهت , طبیعتا سعی بیشتری هم دارا هستند . این کولرها به شکلی پباده سازی شده‌اند که از هر چهار سمت مربعی خویش , قابلیت خروج هوای خنک را دارند .


کولرهای آبی پروانه‌ای یا این که آکسایل

کولرهای آبی پروانه‌ای یا این که آکسایل , سوای شبکه کشی میباشند . در‌این کولرها خبری از شبکه کشی متداول نمی‌باشد و خروج هوای خنک به طور بی واسطه از رشته پروانه‎ای آنان , شکل میگیرد .